Användarvillkor

- Dina Rättigheter & Skyldigheter hos Gardinova

Följande är Gardinova AB:s, org nr.559396-3449, allmänna köpevillkor som gäller före och efter ett köp hos oss. Våra köpvillkor är till för att ge dig som privatperson eller företag en trygghet när du handlar hos oss. Vi rekommenderar att du alltid läser igenom våra köpvillkor innan du gör din beställning.

När kunden accepterar en offert från Gardinova skriftligen, godkänner hen samtidigt våra köpevillkor och gör en bindande beställning. Vi bekräftar alltid avtalet genom att skicka en orderbekräftelse till kunden, antingen fysiskt eller via e-post/sms. Avtalet gäller oavsett betalningsalternativ och om handpenning har betalats eller inte. Vi uppmanar dig som kund att spara din orderbekräftelse för eventuell framtida korrespondens.

Det är kundens ansvar att noggrant granska offerten och göra eventuella ändringar innan den godkänns. När offerten godkänns ansvarar kunden också för de val som står i offerten enligt överenskommelse.

Om du som kund vill utnyttja RUT måste du se till att följa Skatteverkets regler. Här går det läsa vem som är berättigad RUT avdrag. Information och korrekta personuppgifter måste skickas in till oss vid beställningstillfället. Observera att vi inte hanterar RUT-avdrag efter att köpeavtalet har ingåtts. Om vi får avslag nyttja din RUT, kommer den att begäras in från kunden efter avslag.

Vi förbehåller oss rätten att avbryta beställningen om vi inte har tillgång till den beställda varan eller om det finns andra skäl som gör det omöjligt att fullfölja beställningen.

För ordrar innefattande montering gäller vanligtvis en handpenning på 50% av det totala beloppet och resterande 50% betalas vid leverans. Vid ordrar av företag tillhandahåller Gardinova rätten att ta en kreditupplysning på det angivna organisationsnumret och meddelar sedan om orden godkänds eller inte.
Vi förbehåller oss rätten att ändra betalningsvillkor efter att köparen har godkänt offerten. För företag som inte är kreditvärdiga, erbjuder vi förskottsbetalning via Bankgiro.

Vid slutleverans ska fakturan betalas inom 10 dagar, om inte annat har avtalats, från det datumet produkterna monteras av Gardinova. Om betalning inte sker i tid, tillkommer en påminnelseavgift på 40 kr per påminnelse samt en dröjsmålsränta enligt räntelagen (1975:635).

Vi tar emot betalningar via de betalningsmetoder som är tillgängliga på hemsidan.

Alla priser på vår hemsida är inklusive moms och andra skatter. Vi reserverar oss rätten att ändra priserna när som helst, men vi gör allt vi kan för att garantera att all information på vår hemsida alltid är aktuell och korrekt.

Betalnings alternativ för privatperson & företag.
Bankgiro. 559396-3449

Fraktavgifter tillkommer på beställningar, och kostnaden varierar beroende på vikt, storlek och destination.

Vi strävar efter att leverera varor inom den angivna leveranstiden, men vi tar inte ansvar för eventuella fördröjningar som beror på händelser utanför vår kontroll. Leveranstiden för lagervaror är normalt 2-6 arbetsdagar och för måttillverkade produkter cirka 5-6 veckor. Vid betydande förseningar kommer vi att informera dig som kund så snart som möjligt. Om leveranstiden för standardvaror sträcker sig längre än 28 dagar arbetsdagar eller för måttbeställda varor överstiger 60 arbetsdagar kan du välja att avbeställa ditt köp och erhålla full återbetalning. Uppkomna förseningar kortare tid än tidigare nämnt har Gardinova rätten att befrias från alla ersättningskrav relaterade till eventuella leveransförseningar.

Leverans sker till den angivna adressen vid beställningstillfället. Observera att vi inte har möjlighet att ändra leveransadressen i efterhand eller omdirigera paketet. Vid felaktig adress måste du meddela oss omedelbart efter beställningen är lagd. Om ordern ännu inte skickats kan vi annullera den befintliga ordern för att möjliggöra en ny order med korrekt leveransadress. Det är inte möjligt ändra adressen om orden skickats.

Vänligen notera att fraktavgifter tillkommer på beställningar och kostnaden varierar beroende på vikt, storlek och destination.

Vid ångrat köp/retur/reklamation av standardprodukter är det du som kund ansvarig för transportrisken. Det innebär att du har ett ansvarar se så att varan inte är skadad innan du tar emot/kvitterar produkten. Vid tillbaka skick är det viktigt att du sparar returfraktsedeln tills att returprocessen är avslutad.

Vänligen observera att ångerrätt, bytesrätt eller öppet köp inte är tillämpbart på alla produkter som tillhandahålls av Gardinova. De produkter som måttbeställts av kunden omfattas inte av ångerrätten. Det är alltså varken ångerrätt, bytesrätt eller öppet köp på måttbeställda produkter.

Vi uppmanar dig att omedelbart efter mottaget paket öppna paketet och kontrollera innehållet samt undersöka eventuella synliga skador. Om du upptäcker några avvikelser i din order, ber vi dig att kontakta oss inom fem dagar efter mottagandet av paketet. Detta steg är avgörande för att vi ska kunna behandla ditt ärende och vidta lämpliga åtgärder.

Vid leverans via fraktbolag, vänligen observera att eventuella yttre synliga skador, fotografera och omedelbart rapportera till fraktbolaget samt be fraktbudet notera på fraktsedeln.

Bifoga bilder på noterade skadan och din orderbekräftelse till oss över mejl på info@gardinova.se.

Personuppgifter


Montering

Garantier

Reservationer

Tvister

Force Majeure

Retur och återbetalning

Övrigt/ Företagsinformation




Handla

Support

Om oss

Vårt upppdrag

Vi arbetar tillsammans med dig som kund för att förverkliga din måttbeställda vision och skapa unika och funktionella gardinlösningar. Vårt mål är att alltid leverera en hög kvalitet och ett tillfredsställande resultat.
Gardiner ser vi som det perfekta och tidlösa designtillskottet.

Payment methods

© 2024,GardinovaPowered by Shopify

Vi samlar in, använder och skyddar all information som du lämnar till oss i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning.
Läs mer om detta under vårIntegritetspolicy.

För att säkerställa en smidig och problemfri monteringsprocess är det viktigt att du som kund förbereder en fri montageyta utan hinder. Om detta inte har skett förbehåller sig Gardinova rätten att avbryta monteringen och kan komma att debitera en avbokningsavgift. Alternativt kan en avgift läggas till för att hjälpa till att frigöra ytan. Vänligen notera att eventuellt sådant arbete kommer att faktureras med en timavgift på 900 kr. Vi rekommenderar att du ser till att montageytan är ordentligt förberedd för att undvika onödiga förseningar och extra kostnader.

Vi ber er plocka undan allt av ömtåligt material som riskerar skadas under pågående arbetet. Vi ansvarar ej för att ersätta sådant som bör plockats undan för att göra vårat arbete enklare och mer riskfritt.

Det är 3 års garanti på samtliga produkter från Gardinova. Garantin omfattar inte naturligt förekommande slitage skador. Garantin täcker både konstruktionsfel och monterings fel utfört av någon av oss på Gardinova.

Gardinova vill uppmärksamma dig om vår rätt att leverera gardiner med en höjd tolerans på 1% från det angivna mått som beställts.

Vi vill även uppmärksamma kund vid val av mörkläggande produkter kan det förekomma ljusglipor samt viss genomträngande av ljus beroende på valt foder.
Ljusglipor kan som exempel uppstå vid skenans topp, bott, eller mellan två gardiner. Vi kan därför inte garantera att produkter med mörkläggande tyg ger 100% mörkläggning.

Gardinova förbehåller sig rätten till prisjusteringar som kan uppstå på grund av förändrade priser från våra leverantörer, valutaväxling och eventuella tekniska fel.

Gardinova AB förbinder sig vid eventuell tvist att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Kund har rätt att tvist prövad utanför domstol hos www.arn.se, postadress ”Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23, Stockholm.

Om det inträffar en händelse såsom naturkatastrof, krig, eldsvåda, explosion, förseningar på grund av myndighetsbeslut, valutarestriktioner, systemfel, strejk, sabotage, begränsningar i leveranser från underleverantör eller liknande omständigheter som är utom Gardinovas kontroll och försvårar fullföljandet befrias Gardinova från att fullgöra dessa åtaganden i ingångna avtal.

Om du inte är nöjd med ditt köp av fast storlek kan du returnera varan inom 14 dagar från mottagandet. Varan ska vara i oförändrat skick och i originalförpackningen. Detta gäller ej för måttbeställda varor då returrätt inte gäller vid måttbeställt.

En returkostnad på 99 kr tas för varor av fast mått. För varor över 1,5 m tas en retur avgift på 249 kr. Vi kommer att återbetala det belopp du har betalat för varan så snart vi har mottagit och kontrollerat den.

Gardinova AB
Org nr. 559396-3449
VATnr. SE559396344901
Nr. +4676 005 55 38

Parkvägen 2, 16935 Solna, Sverige

Vi tar tacksamt emot feedback på info@gardinova.se